Jsou to systémy poháněné elektromotorem z baterie, většina z nich zvládne překonat na jedno nabití až 400 schodů. Vyrábí se ve dvou základních druzích – kolečkové a pásové.
Pásový mechanismus
Tyto výrobky jsou prezentovány jako nejbezpečnější alternativa překonávání bariér ve formě schodiště. Umožňuje to poměrně robustní konstrukce, přitom se nejedná o monstrum obřích rozměrů a velké hmotnosti. Dají se rozložit na podvozkovou základnu a kormidlovací část a vměstnáte je bez problémů do kufru osobního vozidla.
Pásové schodolezy bezpečně zvládnou přepravit od 130 do 160 kg zátěže (podle typu konstrukce) až do 50 pater na jeden zátah. Základ výrobku tvoří dva protiskluzné pásy, které jsou sice dostatečně pevné, ale zároveň nepoškozují běhouny a materiál samotného schodiště. Tato důmyslná zařízení se používají pro transport většiny druhů invalidních vozíků, některá z nich jsou i více rychlostní. Důležitá je také jednoduchá obsluha, i na to výrobci pamatují, neboť postižené osoby často provází oborově nekvalifikovaní a technicky méně zdatní lidé. Zařízení se pohybuje podobně jako malý pásový dopravník (tank) a stačí jeho směr pouze drobně korigovat. Není třeba také vyvíjet žádnou fyzickou námahu.
Kolečkový systém
Obsluhuje jej vždy doprovodná osoba, pohyb po schodech lze regulovat ve třech rychlostech a v případě potřeby jde přístroj jednoduše a okamžitě zastavit stop tlačítkem. Obecně jsou kolečkové systémy skladnější než pásové, vejdou se i do malého kufru auta, např. do Fabie. Využití nachází jak ve vnitřních prostorách obytných domů, tak je lze nasadit i pro venkovní terasy, zahrady, na projížďky po okolí do míst, kam se běžně postižený člověk nemá šanci vůbec dostat.
Kolečkové mechanismy mají k dispozici buď vlastní sedák, nebo se kombinují s kolečkovými křesly. Ta se připojují ke schodolezu bezpečným kotvícím systémem bez nutnosti odnímat od vozíku kola. Zvládají všechny typy schodišť, jak rovné, tak i točité a obloukové.