Už odedávna si firmy dávaly tisknout své logo na nejrůznější předměty. Snahou bylo dostat se do povědomí lidí a probudit jejich zvědavost. To je důležité dnes stejně jako kdysi, aby byli přilákáni noví zákazníci. A ačkoliv dnes máme spoustu moderních technologií jako je televize či internet, které jsou v propagaci nezpochybnitelnou jedničkou, drobné reklamní předměty stále mají své nezastupitelné místo.
Tím, který se dává nejčastěji, jsou reklamní propisky. Má to jednoduchý důvod: jejich výroba je velmi levná a vydrží dlouho. Navíc je po použití není třeba vyhazovat, nýbrž stačí koupit novou náplň. Tyto tužky tak zůstávají v domovech lidí dlouho a připomínají jim danou firmu.
Vyplatí se to ale? Skutečně jsou reklamní propisky tak vhodné? Popravdě řečeno, ano. Koneckonců je dnes a denně používá prakticky každý, ať už potřebuje napsat krátký vzkaz, napsat si nákupní seznam nebo podepsat nějaký dokument. Jsou tedy široce využitelné a je tedy pravděpodobné, že spousta lidí si ochotně propisku zdarma vezme, aniž by ji zajímalo, co je na ní.
A právě o to firmy stojí. Co nejvíce rozšířit své jméno mezi lidmi, neboť i když přes něj jen přejedou očima pokaždé, když se na ni podívají, stejně jim to utkví v paměti a může je to pomoci přesvědčit, aby se šli do daného obchodu podívat. A tím se mohou stát novými zákazníky.
Ovšem reklamní propisky nejsou pouze výsadou nejrůznějších obchodů a firem. I města a různé úřady si je nechávají dělat a dávají je při nejrůznějších příležitostech návštěvníkům. Jaký to má důvod? V první řadě samozřejmě propagaci a udělání dobrého jména.
Stěží si budete po nějaké době pamatovat, na kterém přesně úřadě jste strávili hodinu čekáním, ale určitě nezapomenete, kde vám dali dárek. A i kdyby služby byly jinak průměrné, rozhodně danou instituci spíše navštívíte, až budete příště něco podobného potřebovat.
Pokud jde o města a obce, zde je snaha o vytvoření dobrého jména daného místa. Budete si pamatovat, že vám tam dali tužku a ta vám připomene ty pokud možno dobré chvíle, které jste tam strávili. Tím vás samozřejmě navnadí, abyste je příště zase navštívili. A pokud možno tam utratili nějaké peníze.
Neboť to je hlavním cílem všech dárkových předmětů, stejně jako jakéhokoliv jiného typu reklamy: zvýšit zisk firmě, která si výrobu zadala. A je nutno říci, že to funguje. Jaký je důkaz? Jinak by do tohoto způsobu propagace nikdo neinvestoval.