V podstatě o reklamaci na zboží nebo produkt, ví snad úplně každý. Je to přirozený nárok, který kupujícímu nelze upřít. Pokud se takový problém vyskytne, tak je nutné nijak neotálet a kontaktovat prodejce. Ve většině případů se na zboží poskytuje záruka v době dvou let a mnohdy není problém si ještě záruční dobu prodloužit a přikoupit si třeba rok či více navíc. Záleží, o jakou věc se bude jednat. U služeb ovšem také možné vznést námitku, že něco není v pořádku, ale zde se nevyplatí spoléhat na dvouletou ochrannou lhůtu. Je třeba jednat pokud možno ihned po zjištění nejasností, jelikož zde je záruční doba podstatně nižší a to nejčastěji šest měsíců od chvíle, kdy službu přijmeme. Vše se musí řádně prošetřit a o výsledku je potom reklamující osoba vyrozuměna.
Solidní společnost vždy poskytne záruku
Každý podnikatel, který svoji práci odvádí poctivě, tak se nijak nezdráhá poskytnout možnost záruky a následně i reklamace. Navíc je skutečně zodpovědný za službu, kterou předává, aby vše bylo v naprostém pořádku a ke spokojenosti zákazníků. Málokdo ví, že se ovšem reklamace může klidně dotýkat i finančních společností a k velkému překvapení takovou reklamaci přijímá i nebankovní společnost, která se zabývá vyřizováním například hypotéčních úvěrů. Americká hypotéka https://www.americkahypoteka.cz/reklamacni-rad/ vysloveně ve svých podmínkách popisuje, jak má klient postupovat v případě toho, když se mu něco nepozdává nebo není se službou spokojený a podobně.
Stížnosti se musí řádně posoudit
V první řadě, kdo vznáší nějakou reklamaci, tak musí být všechny podklady kompletní, aby se vše dalo plnohodnotně posoudit. Když má společnost pohromadě všechny potřebné dokumenty, tak zahájí řízení reklamace a má ze zákona právo na třicet dnů, aby se k danému problému vyjádřila. Zdali bude přirozeně oprávněná, klient se nemusí ničeho obávat a jeho vyřízení bude kladné. Zamítnutí nároku https://www.epravo.cz/top/clanky/uplatneni-naroku-poskozeneho-na-nahradu-skody-ve-svetle-novely-a-uprava-zajisteni-naroku-na-nahradu-skody-v-trestnim-rizeni-90153.html na reklamaci může také nastat, avšak vše bude písemně zdůvodněno, podle jakých parametrů se postupovalo.