Na železnici panovaly už odedávna pevné předpisy, jimiž se musel každý řídit. Železnice nemohla být holubník, aby nedocházelo k nehodám, a proto se podle ní za starých časů daly řídit hodinky. Nebo se to tak aspoň říká, protože já už ty doby nezažil, já už jsem odkojený pozdější dobou, kdy už to u nás celkově moc nefungovalo a u železnice tomu nebylo jinak.
A i když je dodnes v tomto typu dopravy pořádný holubník a občas stále ještě platí onen známý vtip, že železničáři musí stávkovat aspoň tři dny, aby se poznalo, že jde o stávku a ne jen o běžné zpoždění, přece jenom se nejedná o totální chaos.
Vlaková doprava je tak něčím, co je pod kvalitní kontrolou. A nemůže tomu být jinak, protože by i malé pochybení mohlo zavinit tragédii. Stačilo by, aby se dvě protijedoucí soupravy ocitly na jedné koleji a následovaly by škody na majetku a újmy na zdraví, případně i ztráty na životech. A to je neakceptovatelné.
A proto máme spolehlivé sledování železničních vozidel, které dává právě onu jistotu, že k žádnému neštěstí nedojde. Pokud samozřejmě neselže něco jiného, vesměs lidský faktor.
Tento sledovací systém dává odpovědným lidem možnost sledovat lokomotivy, a to v reálném čase. A nejen to. Železniční doprava je díky tomuto systému pod neustálou kontrolou, je tu možné sledovat i vybrané lokomotivy na jedné mapě, ale také kontrolovat, identifikovat a šichtovat jejich obsluhu. Je tu možnost trasovat podle historie, libovolně si nastavit vykazování tras a práce i alarmy pro případ překročení některých důležitých hraničních hodnot,…
A ani tím není ještě výčet pozitiv u konce. Dají se tu třeba i sledovat potřebné provozní parametry motoru a dalších pracovních příslušenství a tím bránit třeba rozkrádání pohonných hmot.
Zmíněný systém tak v konečném důsledku pomáhá ušetřit i až třicet procent provozních nákladů strojového parku. A kdyby nic jiného, aspoň to poslední by mělo přimět k pořízení si tohoto systému všechny, kdo ho dosud nemají. Na peníze přece slyší každý.